עסקים
  • עמוד הבית
  • ניהול עסק
  • ניהול עובדים
  • הנהלת חשבונות
  • זכויות עובדים
  • בלוג
תפריט
  • עמוד הבית
  • ניהול עסק
  • ניהול עובדים
  • הנהלת חשבונות
  • זכויות עובדים
  • בלוג

שיווק במנועי החיפוש: האם כדאי לבצע קידום אורגני או קידום ממומן?

30 בינואר 2020

קידום אתרים

"קידום אתרים" הוא כיום פעילות שיווקית הכרחית לכל בעל אתר עסקי. מדובר בפועל, בשיווק האתר בתוצאות חיפוש של מנועי חיפוש (בעיקר אם לא רק, במנוע החיפוש של חברת גוגל). יש בנושא זה שני סוגי שיווק עיקריים שעליהם יישמע בעל האתר ולעתים, מתבלבלים לגבי ההבדלים ביניהם, מה עדיף ולמה. אלה כמה נקודות מפתח, שיסייעו להבהיר את התמונה:

במה מדובר

ראשית, נזכיר במה מדובר: קידום אורגני, הוא כל מה שעושים באתר עצמו, אשר מקדם את הופעתו במעלה תוצאות חיפוש. "קידום ממומן" לעומת זאת, הוא תשלום עבור הצגת מידע על האתר בראש התוצאות (עם ההבהרה "מודעה"). עוד על ההבדלים בין השניים, ניתן לקרוא במאמר של חברת ריגו לקידום אתרים.

קידום אורגני

לקידום אתרים אורגני יתרונות רבים: כל השקעה בו מתבטאת בתועלת לאורך זמן, כאשר גוגל "עובדת עבורך" מבחינה זו בחינם ומביאה לך לקוחות. מה רע? הגולשים שרואים את תוצאות החיפוש, לרוב מבינים שמי שמופיע כ"מודעה" שילם על כך. במקביל, רבים נוטים להאמין שמי שמופיע באופן רגיל במעלה התוצאות, מופיע שם כי הוא אתר בולט, משמע – עסק בולט בתחומו. פעמים רבות, גולשים ייכנסו לאתר בולט כזה לא בכדי לקנות, אלא בכדי לצרוך את המידע שבו (קידום באמצעות "תוכן" כזה, הוא גישה מרכזית בקידום אתרים), ועל כן התחום ימשיך להיות אפיק משתלם גם בשנת 2020. עם זאת, אותם גולשים גם יתרגלו לראות באתר שלך מקור מידע אמין ובהמשך, עשויים מסיבה זו להפוך ללקוחות או להמליץ עליו לאחרים. מצד החסרונות: קידום אורגני דורש עדכון מתמיד, בעקבות שינויים שמכניסה גוגל בפעילות מנגנון החיפוש. ביצועו ועדכונו, גם מחייבים הסתייעות מתמשכת במקצוענים.

קידום אורגני

קידום ממומן

יתרונותיו: מופיע בראש התוצאות ובכך מספק תוצאות מהירות, בשונה מקידום אורגני, שגם לוקח זמן לבצע וגם לוקח אפילו חודשים להתבטא בשטח. קידום ממומן הוא גם קל יותר למימוש ביחס להשקעה באתר ולקידומו האורגני.

חסרונותיו: התוצאות המהירות מתייחסות רק לעצם הצגת המודעה. האם המודעה תעורר עניין או לא והאם העניין יתבטא בלקוח חדש, אלה כבר שאלות אחרות. כאשר מקליקים על המודעה אתה משלם בכל מקרה, גם אם המקליק הוא מתחרה ערמומי או גולש משועמם. מבחינה כספית, זו היא השקעה חד פעמית. כלומר, זה יותר כמו תשלום על שירות, בשונה מקידום אורגני, שהוא לפחות בחלקו השקעה לטווח ארוך (בדומה לתשלום על רכישת נכס). אגב, השקעה זו היא למעשה על תשלום לשני גורמים: גוגל (שמפרסמת) ומומחה שיווק (שמנהל את הקמפיין השיווקי).

לסיכום

אם כך, מה עדיף? לבצע קידום אורגני או לבצע קידום ממומן? כפי שראיתם, לכל אחד מהשניים יתרונות וחסרונות. כללית, לקידום אורגני יש יותר יתרונות ומומלץ מאוד לבצעו בכל מקרה. עם זאת, יש נסיבות, שבהן כדאי להוסיף לכך גם קידום בתשלום.

פורסם ב: ניהול עסק
« הקודם
הבא »
כתבות שעלו לאחרונה
מהו סטוריטלינג? שיטת השיווק שכל עסק צריך להכיר
קרא עוד ←

מהו סטוריטלינג? שיטת השיווק שכל עסק צריך להכיר

בשביל להפוך את העסק שלכם למכונת שיווק משומנת שעובדת היטב, אתם צריכים להטמיע בתהליך השיווק אלמנט של סטוריטלינג. סטוריטלינג הוא

מגשימים את החלום: כל המידע על מציאת עבודה בחו"ל
קרא עוד ←

מגשימים את החלום: כל המידע על מציאת עבודה בחו"ל

מחפשים גיוון, מחפשים להכניס ריגוש לעבודה, מחפשים להתפתח באפיקים חדשים, מבקשים לבחון אלו דלתות עשויות להיפתח עבורכם בגין עבודה בחו"ל,

בעלי עסקים – כדאי שתעשו לעסק שלכם ביטוח!
קרא עוד ←

בעלי עסקים – כדאי שתעשו לעסק שלכם ביטוח!

בעלי עסקים בישראל? כמה אנרגיה וזמן השקעתם על העסק שלכם, זה שמפרנס אתכם ואת המשפחה שלכם בכבוד ושדרכו אתם עושים

חלל עבודה משותף זה Dogether: בואו להכיר את המשרדים הכי חמים בארץ
קרא עוד ←

חלל עבודה משותף זה Dogether: בואו להכיר את המשרדים הכי חמים בארץ

אם אתם מחפשים את המשרדים שיהפכו את העסק שלכם למצליח, יעיפו אותו למעלה ויאפשרו לכם להגשים חלומות חדשים, בואו להכיר

מערכת CRM לניהול העסק: כדאי שתכירו את מערכת Holistic CRM
קרא עוד ←

מערכת CRM לניהול העסק: כדאי שתכירו את מערכת Holistic CRM

ניהול איכותי של האינטראקציה עם הלקוחות שלכם – זה דבר אחד, שכל עסק בוודאות חייב לעצמו. הפתרון האיכותי לכך, הוא

כך עושים את זה היום – מערכות ניהול שכל חברה או ארגון צריכים להכיר
קרא עוד ←

כך עושים את זה היום – מערכות ניהול שכל חברה או ארגון צריכים להכיר

מגוון פיתוחים טכנולוגיים, מאפשרים כיום לחברות ולארגונים לנהל ביעילות את משאביהם העסקים. ERP בולט במיוחד בהקשר זה, כפתרון לניהול משאבים

מחפשים טונרים וראשי דיו למדפסת של העסק? דיו xl מציעה דילים משתלמים
קרא עוד ←

מחפשים טונרים וראשי דיו למדפסת של העסק? דיו xl מציעה דילים משתלמים

זה באמת לא משנה באיזה תחום העסק שלכם ואם אתם מנהלים משרד פרסום גדול, עובדים בתחום כוח האדם או נותנים

מקרה בוחן: הכירו את "קולגן פלוס" – איך הופכים עסק מצליח וחלוץ בתחום מסוים?
קרא עוד ←

מקרה בוחן: הכירו את "קולגן פלוס" – איך הופכים עסק מצליח וחלוץ בתחום מסוים?

להפוך לעסק מצליח וחלוץ בתחום תחרותי הוא לא עניין מובן מאליו. למעשה, המקרה של חברת קולגן פלוס הוא מקרה מרתק

החזרי מס לעצמאיים: דגשים חשובים מאת אבנר הייזלר 
קרא עוד ←

החזרי מס לעצמאיים: דגשים חשובים מאת אבנר הייזלר 

אם יש דבר אחד שבטוח בכול הנוגע לעצמאיים, זה שהכול הרבה יותר מורכב ובו זמנית הרבה פחות ידוע מראש. המיסים

מיתוג עסקים
קרא עוד ←

מיתוג עסקים

כל בעל עסק רוצה שהעסק שלו יצליח וייהנה מתדמית חיובית. כדי להשיג מטרה זאת, ההמלצה היא לעשות שימוש בשירות של

תפריט

  • עמוד ראשי
  • ניהול עסק
  • ניהול עובדים
  • הנהלת חשבונות
  • תנאי שימוש
  • מדיניות פרטיות
  • הצהרת נגישות

מי אנחנו

האתר שלנו עוסק בתחומי הכלכלה, פיננסים ועסקים לרבות ניהול של עסקים. תוכלו למצוא כתבות, מאמרים, טיפים ומידע בעל ערך רב עבורכם בתחומים אלו.

השארו מעודכנים

נגישות
הפסק נגישות
הצהרת נגישות
מסופק ע"י: sogo logo
גלילה לראש העמוד