שיווק במנועי החיפוש: האם כדאי לבצע קידום אורגני או קידום ממומן?

קידום אתרים

"קידום אתרים" הוא כיום פעילות שיווקית הכרחית לכל בעל אתר עסקי. מדובר בפועל, בשיווק האתר בתוצאות חיפוש של מנועי חיפוש (בעיקר אם לא רק, במנוע החיפוש של חברת גוגל). יש בנושא זה שני סוגי שיווק עיקריים שעליהם יישמע בעל האתר ולעתים, מתבלבלים לגבי ההבדלים ביניהם, מה עדיף ולמה. אלה כמה נקודות מפתח, שיסייעו להבהיר את התמונה:

במה מדובר

ראשית, נזכיר במה מדובר: קידום אורגני, הוא כל מה שעושים באתר עצמו, אשר מקדם את הופעתו במעלה תוצאות חיפוש. "קידום ממומן" לעומת זאת, הוא תשלום עבור הצגת מידע על האתר בראש התוצאות (עם ההבהרה "מודעה"). עוד על ההבדלים בין השניים, ניתן לקרוא במאמר של חברת ריגו לקידום אתרים.

קידום אורגני

לקידום אתרים אורגני יתרונות רבים: כל השקעה בו מתבטאת בתועלת לאורך זמן, כאשר גוגל "עובדת עבורך" מבחינה זו בחינם ומביאה לך לקוחות. מה רע? הגולשים שרואים את תוצאות החיפוש, לרוב מבינים שמי שמופיע כ"מודעה" שילם על כך. במקביל, רבים נוטים להאמין שמי שמופיע באופן רגיל במעלה התוצאות, מופיע שם כי הוא אתר בולט, משמע – עסק בולט בתחומו. פעמים רבות, גולשים ייכנסו לאתר בולט כזה לא בכדי לקנות, אלא בכדי לצרוך את המידע שבו (קידום באמצעות "תוכן" כזה, הוא גישה מרכזית בקידום אתרים), ועל כן התחום ימשיך להיות אפיק משתלם גם בשנת 2020. עם זאת, אותם גולשים גם יתרגלו לראות באתר שלך מקור מידע אמין ובהמשך, עשויים מסיבה זו להפוך ללקוחות או להמליץ עליו לאחרים. מצד החסרונות: קידום אורגני דורש עדכון מתמיד, בעקבות שינויים שמכניסה גוגל בפעילות מנגנון החיפוש. ביצועו ועדכונו, גם מחייבים הסתייעות מתמשכת במקצוענים.

קידום אורגני

קידום ממומן

יתרונותיו: מופיע בראש התוצאות ובכך מספק תוצאות מהירות, בשונה מקידום אורגני, שגם לוקח זמן לבצע וגם לוקח אפילו חודשים להתבטא בשטח. קידום ממומן הוא גם קל יותר למימוש ביחס להשקעה באתר ולקידומו האורגני.

חסרונותיו: התוצאות המהירות מתייחסות רק לעצם הצגת המודעה. האם המודעה תעורר עניין או לא והאם העניין יתבטא בלקוח חדש, אלה כבר שאלות אחרות. כאשר מקליקים על המודעה אתה משלם בכל מקרה, גם אם המקליק הוא מתחרה ערמומי או גולש משועמם. מבחינה כספית, זו היא השקעה חד פעמית. כלומר, זה יותר כמו תשלום על שירות, בשונה מקידום אורגני, שהוא לפחות בחלקו השקעה לטווח ארוך (בדומה לתשלום על רכישת נכס). אגב, השקעה זו היא למעשה על תשלום לשני גורמים: גוגל (שמפרסמת) ומומחה שיווק (שמנהל את הקמפיין השיווקי).

לסיכום

אם כך, מה עדיף? לבצע קידום אורגני או לבצע קידום ממומן? כפי שראיתם, לכל אחד מהשניים יתרונות וחסרונות. כללית, לקידום אורגני יש יותר יתרונות ומומלץ מאוד לבצעו בכל מקרה. עם זאת, יש נסיבות, שבהן כדאי להוסיף לכך גם קידום בתשלום.

שאלות בנושא שיווק במנועי החיפוש: האם כדאי לבצע קידום אורגני או קידום ממומן?

קידום אתרים

למידע נוסף על שיווק במנועי החיפוש: האם כדאי לבצע קידום אורגני או קידום ממומן?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

נגישות
גלילה לראש העמוד