השפעת עיצוב המשרד על העובדים

המשרד שלנו הוא המקום שבו אנו שוהים שהות מרובות (ישנם כאלה שסוברים שבמשרד אנו נמצאים יותר שעות מאשר בבית הפרטי שלנו), לכן חשוב שהוא יהיה מקום נעים, מזמין, נקי ומטופח גם עבורנו אך כמובן גם עבור העובדים שלנו והלקוחות, אשר נמצאים במשרד ומגבשים את חוות הדעת על העסק שלנו גם מהמראה של המשרד.

כאשר מעצבים את המשרד, אחד הדגשים החשובים שיש לשים אליהם לב הוא עיצוב המשרד בהתאמה לעובדים אשר נמצאים בחלל העבודה וזאת משום שעובדים מרוצים ופרודוקטיביים תוך שהם יעבדו בסביבת עבודה נעימה ונוחה.

אבל מהי ההשפעה של עיצוב המשרד על העובדים שלנו? איך בוחרים עיצוב נכון? וכיצד מוצאים חברות לעיצוב או חברת שיפוץ משרדים בירושלים שגם תשפץ וגם תעצב את המשרד? כל התשובות בהמשך.

אם אתם רוצים לעצב משרד בצורה טובה, בכל מקום בארץ – חשוב שתדעו בראשית מהי ההשפעה של עיצוב על העובדים שלכם. לא משנה אם מדובר בשיפוץ משרדים בירושלים או בנגב, זאת משום שישנם כמה אלמנטים שיש לשים לה אליהם:

השפעה של צבעים

אחת העבודות שחשוב להכיר בשיפוץ משרדים ועיצוב משרדים היא שצבעים שישנם במשרד משפיעים מאד על תפקוד העובדים שלכם. צבעים אפורים, שחורים ולבנים חיוורים ישרו על העובדים שלכם תחושת עייפות, בעוד שצבעים חיים כמו ירוק, כחול כתום וצהוב, יעניקו להם ערנות ומצב רוח טוב. עם זאת חשוב לא לצבוע את המשרד או לתלות תמונות עם צבעים בוהקים מידי וזאת כדי לא לעייף את העיניים.

כניסת אור ואוויר

חשוב שבמשרד שלכם תהיה כניסה טובה של אור ואוויר. האוויר אשר נכנס לשטח המשרד מהחלונות מספק חמצן, שהוא מן הסתם דבר שדרוש לכל אחד, והוא מקנה תחושה רעננות. כאשר מעצבים משרד מומלץ לרהט את החלל עם מוצרי טקסטיל כמו וילונות או כריות צד שיונחו על מערכות הישיבה, אך עם זאת חשוב להשתמש בצבעים בהירים להכנסת אור טבעי לחלל.

ריהוט משרדי ופינות מנוחה

העובדים שלכם חייבים לשבת על ריהוט משרדי נוח וכזה שמתאים לעבודה שלהם, לדוגמא: שרטטים במשרד מהנדסים חייבים בכיסאות נוחים כמו גם נורות עמידה ושלחנות שרטוט טובים. בנוסף חשוב לדאוג לשולחנות מחשב ומכתבות ראויות עבור העובדים שלכם. שימו לב כי אתם לא חוסכים על ריהוט משרדי נוח שישפיע על תפוקת עובדים, כמו גם כי אתם שמים דגש על בניית פינת מנוחה לעובדים, בין אם באמצעות הקמת קירות גבס על ידי שיפוץ משרדים בירושלים ובסביבה, לבין אם מדובר ברכישת מערכות ישיבה נוחות לפינת מנוחה קיימת.

מלאי של ציוד משרדי

ציוד משרדי הוא בין הדברים הנחוצים ביותר במשרד, לכן רכישת ציוד משרדי היא חיונית והכרחית לטובת התייעלות העבודה. על מנת שלא לפגוע ברצף העבודה, כדאי לדאוג למלאי של ציוד משרדי שיונח בחדר ייעודי (או בפינה מסוימת אם אין באפשרותכם להקצות חדר לטובת העניין), כך העובדים יוכלו לקחת את הציוד הנחוץ להם, לרבות במקרים בהם הציוד שבעמדת העבודה שלהם אזל. רצוי לעצב את האזור שבו תניחו את הציוד באופן מסודר, כך העובדים לא יתקשו למצוא מחברות, עטים, סיכות לשדכן וכו'.

אל תוותרו על המראה הטבעי

נסו להימנע מהכנסת גופים לא טבעיים למשרד כמו למשל עציצים מפלסטיק, או פירות לקישוט שנראות משנות התשעים. נסו להכניס את הטבע פנימה להשפעה על מצב הרוח והערנות של העובדים, כמו הכנסת עציצים אמתיים למשרד. נסו לראשות כיצד אתם משלבים גידול חיית מחמד כמו חתול או דגים במקום, כמו גם גידול גינת ירק קטנה בפינת הקפה. בכך תוכלו לשמור על ערנות ואווירה נעימה בחלל העבודה.

טאצ' אישי

בעיצוב המשרד שלכם דאגו להכניס טאצ' אישי בעיצוב,  כמו  תליית תמונות של עובדים מימי כיף או תמונות של פעילויות ומסיבות. תלו על הקיר פרסומים אודות הצלחות של המשרד או אפילו טיפים לחיים ותמונות צבעוניות ומשעשעות. חשוב לתת את הטאצ' הביתי שיגבש, במחשבה לפחות, את הצוות שלכם.

על מנת למצוא חברת שיפוצים טובה בחרו כזאת שאנשי המקצוע שלה יכלו לספק לכם שיפוץ מעולה אך גם טיפים וסיוע בעיצוב חלל העבודה בהתאמה אישית.

לסיכום, שיפוץ משרדים בירושלים או בכל מקום יכול לשנות את פני החלל העבודה שלכם מן הקצה אל הקצה. אבל רק מחשבה על העובדים, הוספת מגע אישי וחשיבה על יצירת חלל נעים  – תהפוך את העובדים שלכם למרוצים ופרודוקטיביים יותר.

השארת תגובה