מיתוג עסקים

כל בעל עסק רוצה שהעסק שלו יצליח וייהנה מתדמית חיובית. כדי להשיג מטרה זאת, ההמלצה היא לעשות שימוש בשירות של מיתוג עסקים.

כיום, מיתוג עסקים מתמקד בעיקר ברשת האינטרנט והסיבה לכך טמונה בעובדה שזה המקום בו מרוכזים קהלי היעד של כל עסק, מכל סוג ובכל סדר גודל. מיתוג העסק הוא למעשה דרך לבנות לאותו העסק זהות ייחודית. הליך המיתוג מצריך נקיטה בפעולות רבות ובין היתר: בחירת שם לעסק, יצירת לוגו ייחודי, בניית אתר אינטרנט, דפי נחיתה ועמודי מותג ברשתות החברתיות השונות – בכל אותן הפעולות, יש להקפיד ולשמור על שפה גרפית אחידה, כאשר בכל פעם שגולש או לקוח פוטנציאלי יתקל בה, היא תזוהה אצלו באופן אוטומטי עם אותו העסק אשר עומד מאחוריה.

מיתוג עסקים

כיצד מיתוג מסייע לעסק?

כל עסק, בכל ענף חשוף לתחרות גדולה, מיתוג עסקים, נועד למעשה, להבטיח שהעסק לא "ילך לאיבוד" בין כל אותם המתחרים. באמצעות מיתוג עסקים אשר מתבצע בצורה נבונה וחכמה (המבוסס על אסטרטגיה שיווקית מתאימה), ניתן לבדל את העסק ממתחריו הישירים והעקיפים ולמעשה, לפתוח עבורו את הצוהר להפוך למותג מצליח.
כך לדוגמא, כאשר לקוח פוטנציאלי יהיה מעוניין במוצר או בשירות של עסק שעבר הליך מיתוג, שם העסק או הלוגו שלו יתקשרו אצלו עם חבילת ערכים ויתרונות, אשר בכוחם לגרום ללקוח לבחור דווקא בו. לצורך המחשה, מומלץ לחשוב לרגע על מותגים עולמיים מובילים כמו: קוקה קולה, אדידס או מקדונלדס – מספיק להיתקל בלוגו של אותם המותגים וישר יתעורר רגש מסוים.

הליך מיתוג עסקים

ההמלצה היא לבצע את הליך המיתוג עוד בטרם הקמת העסק או מיד לאחר הקמתו, אבל כמאמר המשפטים: "אף פעם לא מאוחר מדי" או "עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא", גם עסקים אשר הספקו לצבור כבר וותק מסוים, יכולים לעבור הליך מיתוג וליהנות מיתרונותיו – הליך זה יכול להוביל את אותם העסקים לצמיחה ולהצלחה.
הליך מיתוג עסקים מתחיל בדרך כלל בייצור של מעטפת יתרונות וערכים אשר מותאמים באופן פרטני לאותו העסק ותכנון וחשיבה על אסטרטגיה שיווקית מתאימה.
בדרך כלל, הפעולות הראשונות אשר יבוצעו בהליך המיתוג הן יצירת לוגו ובחירת סלוגן – כשהלוגו לדוגמא, מהווה אולי את האלמנט המזוהה ביותר עם מיתוג העסק.
כאמור, בכדי שהליך המיתוג יוכתר כסיפור הצלחה, קיימת חשיבות גבוהה לוודא שהוא מתבצע על ידי מקצוענים – ויש לקחת בחשבון, שבמסגרת הליך המיתוג מעורבים אנשי מקצוע שונים כמו: גרפיקאים, קופירייטרים ועוד.. – לכן, כדאי לבחור בשירותיו של משרד המהווה כ-one stop shop.

ניתן לסכם ולומר שמכיוון שאנחנו חיים בעידן האינטרנט בו התחרות גדולה מתמיד ומכיוון שע"פ נתונים כ-30 אחוז מהעסקים הקטנים לא שורדים את השנים הראשונות ונסגרים, קיימת חשיבות גבוהה שכל עסק, בכל סדר גודל, יעבור הליך מיתוג מקצועי.

שאלות בנושא מיתוג עסקים

מיתוג לעסקים

למידע נוסף על מיתוג עסקים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

נגישות
גלילה לראש העמוד