פרסום ברדיו – מדוע פרסום ברדיו נחשב היום לאחד הערוצים המשתלמים ביותר לבעלי עסקים?

בזירה העסקית התחרותית של היום, פשוט אין ברירה אלא לבצע את כל המאמצים על מנת ללכוד את תשומת הלב של קהל היעד הפוטנציאלי ולהצליח להתבלט ביחס למתחרים. הבעיה היא שהדבר כרוך במאמצים רבים ובהוצאות כספיות לא פשוטות של מאות אלפי שקלים או אפילו יותר: חשבו למשל על פרסומת המופיעה בטלוויזיה בשעות הפריים טיים, הכרוכה בסכומים שרוב העסקים בישראל אינם יכולים להוציא.

החדשות הטובות הן שיש כיום כמה ערוצי פרסום המציעים יופי של תועלת תמורת המחיר הסביר הנגבה עבורם. פרסום ברדיו עונה על ההגדרה הזו כבר שנים, ונחשב לאחת הבחירות הבטוחות והמומלצות ביותר כיום.

כל הסיבות לפרסם ברדיו

פרסום ברדיו נמצא בנקודת פתיחה מצוינת מבחינת הפרמטרים שחשוב להעניק להם תמונת לב בבניית תוכנית הפרסום. קודם כל, אחוזי ההאזנה לרדיו הם בהחלט גבוהים. רוב הישראלים מאזינים לרדיו – באופן שוטף או מפעם לפעם – ולכן יכולים להיחשף לפרסומות. לכך ניתן להוסיף את המהפכה של השנים האחרונות, במסגרתה ניתן להאזין לרדיו בפלטפורמות שונות. לא רק במערכת הסטריאו בבית או ברדיו ברכב, אלא גם דרך ערוצי הטלוויזיה, האינטרנט, אפליקציות ייעודיות וכן הלאה. עובדה זו מגדילה עוד יותר את קהל היעד הפוטנציאלי של הפרסומת ומאפשרת חשיפה לפרסומות בזמנים ובמקומות שונים.

מפרסמים בכל רחבי העולם מתמודדים על האתגר של העברת המסרים לקהל היעד, שלא בהכרח שש להיחשף לחלק מהפרסומות. כאן היתרונות של פרסום ברדיו הופכים למוחשיים אפילו יותר. בדרך כלל הפרסום ברדיו הוא ממוקד ונקודתי, בלי מסרים מורכבים יותר מדי (עם זאת, כן חשוב להשקיע מאמצים כדי שהוא יהפוך לקליט ולזכיר). העובדה שברדיו אי אפשר לדלג על פרסומות או להעביר קדימה במהירות גבוהה היא יתרון נוסף, שכמעט מבטיח שמי שאמור להיחשף לפרסום אכן יאזין לה. קהל המאזינים לרדיו הוא במידה מסוימת "קהל שבוי", ואלו הן חדשות נהדרות מנקודת המבט של המפרסמים הפוטנציאליים.

רדיו

שאלת העלויות

עם כל הכבוד לפוטנציאל החשיפה הגבוהה של הרדיו, כדאיות הפרסום בו נמדדת גם בשאלת התקציב: כלומר מהן העלויות הנדרשות עבור עצם הפרסום. בפועל התשובה לשאלה הזו אינה חד משמעית, מכיוון שעלות הפרסום תלויה במשתנים דוגמת התחנה בה הוא יופיע, תדירות הפרסום, מועדי ההשמעה, אורך הפרסום וכן הלאה. עם זאת אפשר בהחלט לציין שבהשוואה לאפיקי פרסום אחרים, מדובר כאן בעלויות שהן בהחלט בגדר הסביר.

למרות שהצלחה אינה מובנת מאליה, בפרסום כמו בפרסום, נתוני הפתיחה כאן בהחלט גבוהים – וכך גם הסיכויים שהפרסום יוכיח את עצמו כאפקטיבי מבחינת בניית המוניטין של המותג, הגדלת מעגל הלקוחות ושיפור המכירות.

איך עושים זאת נכון?

פרסום ברדיו חייב להתבצע על פי הספר כדי להוכיח את עצמו, כאשר רוב המפרסמים יהיו מעוניינים שהתהליך יבצע עבורם עם מינימום מאמצים וכספים. הגשמת המטרות האלה עוברת פעמים רבות דרך שימוש בשירותיהן של חברות המסייעות בפרסום באפיקים השונים, לרבות הרדיו. אנשי החברות האלה עשויים להעניק קודם כל ייעוץ מקיף למפרסמים, מבחינת סוג הפרסום האידיאלי עבורו, התחנות בהן יופיע התשדיר (למשל תחנות כלל ארציות מול תחנות אזוריות) וכן הלאה.

נקודה חשובה אחרת היא שהחברות המקצועיות יכולות גם "לקצר תהליכים" בהליך הנדרש מול התחנות עצמן. האדם הממוצע לא בהכרח יודע למי בדיוק כדאי לפנות כדי להתחיל את התהליך, וכמובן שלא מהם הדגשים בהתנהלות מולם שיהפכו את הפרסום למוצלח יותר (או אפילו לזול יותר). חברות העוסקות בפרסום מחזיקות בניסיון ובקשרים ענפים מול התחנות השונות, כך שהן יכולות להתנהל ביעילות מולם לכל אורך הדרך.

שאלות בנושא פרסום ברדיו – מדוע פרסום ברדיו נחשב היום לאחד הערוצים המשתלמים ביותר לבעלי עסקים?

פרסום ברדיו לעסקים

למידע נוסף על פרסום ברדיו – מדוע פרסום ברדיו נחשב היום לאחד הערוצים המשתלמים ביותר לבעלי עסקים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

נגישות
גלילה לראש העמוד